Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Den "gyllene" biljetten

Av Linda - 18 februari 2011 15:36

Tur att jag var tidigt på jobbet idag....Visst älskar man att kliva in på sitt jobb och det första man får höra är att nån är sjuk?? Inte blir man gladare av att den som är sjuk är vikarien för alla andra som är sjuka...vilket gör att inga vikarier finns kvar....vilket betyder stress för oss som lyckats hålla oss friska.... Och jag är ju alltid frisk -eller iaf minst sjuk...


Hur som helst -som tur var så var jag tidig. Det behövdes, förutom de vanliga sysslorna hade vi ju nämligen trimhund idag. Så det var bara att kavla upp ärmarna och köra. På nåt konstigt sätt, ibland flyter allt liksom bara på helt sjukt lätt, så lyckades vi hinna allt. Till och med fredagsbesöket till rastgården hann vi med ;)


Igår fick jag biljetten till Cesar Millan!! Tiden kan inte gå fort nog, så mycket längtar jag till den 12 maj!! Säga vad man vill om Cesar Millan -en del gör han bra, annat mindre bra- men nog är det en person man vill träffa live! Och höra direkt från honom, utan kameror som filmar och sen klipper till en version som ser bra ut.

I april ska jag på en föreläsning med Kerstin Malm -hundens sociala struktur och zonförsvar. Det är också nåt att se fram emot :)


Om 1½ timme är det helg igen. Veckorna går då verkligen fort!! Och innan man hinner blinka är helgen slut och nästa vecka har börjat.... Har en hel del planerat för helgen, och ju mer kul man gör desto fortare går det ju.... Börjar helgen med en lång promenad hem, så hundarna får rusa av sig lite. Sen lämnar jag dom ett par timmar och sticker till Farsta och tränar. Ska bli grymt skönt, känns som att jag inte gjort nåt nyttigt denna vecka...har knappt gått nåt alls....och bara tränat en gång...


Nepp, dags att städa dagis!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards