Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Uttråkad!!!

Av Linda - 23 februari 2011 11:38

Tiden går sååå långsamt när man gör ingenting!! Det positiva är att tristessen nog skrämmer förkylningen på flykten ;) Jag mår faktiskt lite bättre. Kanske inte "åka till gymmet-bra", men alldeles säkert "pigg nog att gå till jobbet imorgon-bra".


Tog en liten skogsrunda med hundarna imorse. Det var kallt som f-n. Men skönt att vara ute i friska luften! Och det är faktiskt helt ok att vara utomhus en liten stund fast man är förkyld!! Iaf om man har två hundar som ju ändå måste ut...Sen var det inte nån jättelångis, en 40 minuters strosande bara.


Sen satte jag mig framför TV:n och det gick bra, kände timmarna flyga förbi. "Nu måste hon nog va ett-två, dags för lunch" tänkte jag och kikade på mobilen. Halv 11!!!! Allvarligt???


När jag vaknade imorse och pömsigt stapplade ut till toaletten fick jag mig en smärre hjärtinfarkt -utanför köksfönstret står en gubbe!! Fasadrenovering på gång, byggställningen har stått uppe några dagar. Därför har vi haft köksdörren stängd, så man ska slippa få hjärtattack av okända snubbar utanför fönstret. Ixa måste ha puttat upp dörren under natten -i jakt på vattnet i skålen... Det är tur jag är förkyld och sover i både pyjamaspyxor och linne!! Annars hade det lätt kunnat bli lite smått pinsamt....


Men det gör ju inte saken lättare, att vara rastlös och inlåst hemma -när man inte ens kan titta ut genom fönstret....


Pratade bort en stund med världens sötaste lillasyster. Usch vad jag saknar!! Vi mindes de gånger när vi var små och hemma från skolan, sjuka. Då var det roligt! Vi låg i vardagsrummet framför TV:n i varsin soffa, med varsin stol brevid, som fungerade som "sängbord". Borden var fulla med dricka, gott, tidningar och dylikt. Och vi hade så roligt!! Mamma servade oss och vi såg på barnpogram....

Tina kunde dock helt lätt hålla med om att det roliga med att vara sjuk inte riktigt följde med in i vuxenlivet....Det är och förblir oerhört hjärnkrympande, hjärtknipande och benkrypande urtråkigt att vara tvungen att kurera sig inomhus utan nåt att göra...I flera, många, timmar dessutom. Utan paus!!


Ni kanske förstår att jag inte skriver antalet steg idag?? Kommer jag upp i 10 000 är det ett mirakel. Jag vill inte se eländet -ingen stegräknare idag!!

 
 
Erica

Erica

23 februari 2011 20:54

Vila så blir du frisk fortare så enkelt är det tyvärr :-( hoppas du är kry snart!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards