Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Kallt, kallt -men solen är uppe

Av Linda - 12 februari 2009 12:36

Strålande sol -men ack så kallt... Väl påpälsad gick det fint att vara ute dock. Även Julia fick lov att klä sig -hon började skaka direkt jag öppnade ytterdörren....Så det var bara in igen och hitta nåt som värmer liten terriermage :) Ixa har nog fått henne att "tuffa på sig", förut vägrade hon gå ut när termometern sjönk under nollan...spelade liksom ingen roll hur mycket kläder man satte på henne... Men idag var det full fart. Inga spår har blivit uppkörda sen all den nya snön kom, så vi gick längs vägen idag. Passade på att träna "kanten" och båda var mycket duktiga. Vi mötte bara två bilar och det gick superbra, Ixa satte sig och Julia (som är lite frusen om rumpan) stod still brevid mig.


Julia hade lite svårt att komma igång, det var ju så kallt....


Jag tränar "kanten" genom att kasta belöningen inåt (mot diket).


Sen fick jag förståss ryta till lite ibland när någon ville ta sig ut mot andra sidan av vägen -alla är vi barn i början. Sen kom vi in på en skogsväg där inga bilar kör och då fick dom rusa av sig bäst dom ville.



Sista biten innan vi var hemma igen gick båda i koppel. För det är ju det jag måste träna på -igentligen...Ixa förstår ju inte vitsen med det där förbannade snöret och jag är ju så lat på att träna det, finns det nåt tråkigare?? Hur som helst så gick det rätt bra idag, så jag antar att vi tar pyttesmå steg framåt iaf :) Ja, det blev en hel del allmänlydnad idag, det behövs ju också.


Ikväll har jag ju mina kurser, sen hoppas jag att Sara är vaken och vill prata när jag kommer hem. Har blivit smått beroende av att höra hennes röst innan jag somnar :) Så är jag oerhört nyfiken på att träffa Lena ikväll, nu när hon och Sara har blivit polare på facebook...undrar om Sara är godkänd så här långt??

















































































































































































 
 
lotta med junis o colis;)

lotta med junis o colis;)

12 februari 2009 22:04

såå sööt i sitt täcke;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

12 februari 2009 23:10

;-) hon har i alla fall insett vem som har utslagsrösten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards