Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Allmänlydnadskurs

Av Linda - 12 februari 2009 22:55

Idag började en allmänlydnadskurs för instruktörer. Anledningen är att vi ska få ta del av nytt kursmaterial, träffa varandra under trevliga former samt få chansen att träna våra egna hundar. 14 stycken var vi, och jag ljuger väl inte om jag säger att de flesta var brukshundar. Jag valde dock att avvika rejält från mängden -och tog med Julia på kursen :) Ixa har fått jobba så mycket och gått många kurser. jag tyckte det var Lullans tur. Kursen hålls i samma lokaler där jag (och Julia) fick vår utbildning, så hon kände igen sig och skötte sig lika exemplariskt som hon gjorde det året :)



Vi fick skriva ner våra mål med kursen. Eftersom Julia redan har klarat allmänlydnadspasset så valde vi dom svåraste. Och att hon har klarat det en gång betyder definitivt inte att vi gör det igen -vi har ju som sagt legat på latsidan ett tag... Momenten vi valde var kvarsittande med störning, inkallning med störning, hundmöten och stoppsignal. Vi kommer att få kämpa med hundmötena mest....



Det ser visserligen ut som om första kurstillfället var aningen slappt, men vi fick faktiskt träna lite också. Vi provade fyrklövern, dvs. belöningssystemet med jakt, kamp, mat och socialt. När Julia fick välja sina favoriter gick maten först, sen hämtade hon kampen och kom till mig, sen bollarna och kom till mig...


Julia fick träffa Madde idag också....snacka om att man blir lite sotis...jag har då aldrig sett henne vara så himlastormande förälskad i någon....Jag undrar jag exakt hur mycket Madde skämde bort henne...


Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man är på kurs :)


Medan jag och Julia "kursade" fick Ixa sitta i hundstallet. Det hade hon aldrig varit med om tidigare och jag undrade nog hur det skulle gå...om vi skulle höra henne skälla hela kvällen. Men, men -med en så cool hund som Ixa går det mesta bra. Tyst som en mus var hon :)








































































































































































 
 
Ingen bild

Madde

14 februari 2009 22:20

Inte mer än vad en så söt hund som Julia förtjänade.. ;) Pussa henne från mig.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards