Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Linda - 23 mars 2009 23:16

Ikväll var vi hos Malin och Ida. Vi "mattar" hade massor att prata om, hundarna (som alla är av det kvällströtta slaget...) hälsade som snabbast på varandra innan dom la sig till ro.


Så trött...


Julia försöker med allt för att få smaka muffins....


Ett försök att få med hela gänget på en bild -det gick inte. Så det blev bara jag, Malin och Ida...


Nu ska jag prata med Sara innan jag kryper ner för natten ;)







































































































Av Linda - 23 mars 2009 15:32

Hade oerhört svårt att komma igång imorse. Allt kändes bara så hopplöst och tråkigt och instängt... Så då tog jag mina underbara små monster och gick en promenad -det finns inget som får depp-tankar att släppa så som en promenad i skogen.


Så här glad blev Ixa av skogsluften :)


Julia hamnade som vanligt på efterkälken....


Om man är lite torr i mun kan läppen fastna lite :) (Kolla in framtänderna -tandställning kanske???)


Julia har äntligen kommit ikapp :)


Nu ska ni inte tro att lilla Lullan var så pigg idag att hon klättrade upp på denna enormt höga kulle alldeles själv...nädå, matte fick minsann assistera :) Snacka om arrangerat....


För att göra det hela lite mer intressant valde vi att ta "stor-vägen" hem. Inte något vi gör alltför ofta då bilarna kör så himlastormande fort...Men nu när vägen är bar får man ju bra grepp -så varför inte -bra träning.


Lite nervöst var det när det kom bilar bakifrån....


Ja, man får ha tungan rätt i mun när man är ute på stora vägar :)


Att gå i koppel längs vägen gick så mycket bättre än jag någonsin vågat hoppas. Svårast var det att gå förbi grannen som hade alla sina 5 (?) hundar ute och dom kom springande till staketet och skällde ut oss. Ixa blev så glad och till sig så hon höll på att dra ner mig i diket. Lille skutt -hon sa inget :) Fick lov att ta tag i Ixa för att lugna ner henne, men sen kunde vi fortsätta utan problem.


Ja, så nu är jag på mycket bättre humör och redo att möta dagen (eller det som är kvar av den...) Vi ska träna lite lydnad och sen ikväll ska vi åka och hälsa på Malin och Ida. Så ska jag förstås ringa min underbara flickvän som fick sig en släng av mitt dåliga humör...varför gör man så??































































































































































































































































Ovido - Quiz & Flashcards