Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Linda - 29 mars 2009 23:09

Gick igenom några lådor på vinden häromdagen. Längst ner i en låda fylld av minnen från min barndom hittade jag en liten fick-kalender som en gång tillhört min mammas farmor Tekla. Man kan undra hur den hittat dit, det var sannerligen roligt att finna den.




Man kan undra i vilka fickor denna kalender varit genom tiderna och vilken betydelse den haft för ägaren. Och jag undrar vem hon fick den av, vem som såg till att gravera in hennes namn, vem som gav henne den i julklapp den 24 december 1945.





















































Av Linda - 29 mars 2009 18:22

Trots att jag fick gå hem en timme tidigare från jobbet idag höll jag på att somna på vägen hem. Fick skruva upp volymen på radion och dra ner värmen på iskallt för att hålla mig vaken. Väl hemma gick jag ut med hundar och vi åt alla frukost innan jag stupade isäng och sov tills Sara väckte mig klockan halv fem!! Ja, jisses, ibland behöver man verkligen sömn...



Annars brukar hundarna alltid väcka mig när dom är less på att sova, men idag sov dom också som små grisar -tack för det :) Promenad blev det naturligtvis när vi äntligen kommit oss upp ur sängen. Tyvärr var det klibb-snö idag så overallen på för Julia... Vi har haft tur denna vinter, tror att hon använt den kanske tre-fyra gånger bara :) Det värsta med overallen är att ta på sig den, väl ute är den glömd -så det är inte jättesynd om henne, fast hon gärna vill att ni ska tro det ;)



Nu blir det en lugn kväll tills jag åker iväg på jobb, sista natten :) Sen är jag ledig sju dagar igen....längtar!





















































































































Ovido - Quiz & Flashcards