Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Teklas kalender

Av Linda - 29 mars 2009 23:09

Gick igenom några lådor på vinden häromdagen. Längst ner i en låda fylld av minnen från min barndom hittade jag en liten fick-kalender som en gång tillhört min mammas farmor Tekla. Man kan undra hur den hittat dit, det var sannerligen roligt att finna den.




Man kan undra i vilka fickor denna kalender varit genom tiderna och vilken betydelse den haft för ägaren. Och jag undrar vem hon fick den av, vem som såg till att gravera in hennes namn, vem som gav henne den i julklapp den 24 december 1945.





















































 
 
Gazton

Gazton

30 mars 2009 01:57

Min matte gillar också att kolla på äldre prylar, känna på dom och försöka känna historien i allt. Själv funderar jag om det går att äta eller om det är meningen att man skall tugga på dom.

http://gaztons.wordpress.com

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

30 mars 2009 09:00

å vilken fin sak att hitta!!!! vårda den ömt:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

30 mars 2009 20:06

Får väl erkänna att jag e inne o snokar här med =)
Jorå, det e som det e med mig, inte mkt att orda om.
Jag får ta o knixa upp till Sara en gång när du e på besök så jag får godkänna dig ;)

http://tacysh.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards