Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Linda - 6 mars 2009 19:13

Idag har vi tagit det lugnt, matte har jobbat så vi sov lääänge. Sen var vi ute på promenad i skogen.


Ska börja packa i helgen, åker ju till norrköping på måndag...längtar. Ixa ska vara hos uppfödartanten så henne går det ingen nöd på. Antar att hon skulle längta hon också om hon visste vad som väntar.... Julia ska vara hos Emma, pratade med henne idag och hon ser fram emot att få skämma bort liten terrier. Jag antar att det blir långa promenader och långa sovmorgnar -om Julia får välja :)


Nu får helgen gå fort så att det blir måndag och jag får träffa Sara igen. Som tur är lär jag har fullt upp, jag jobbar hela helgen och på söndag är det kurs med Ixa. Den tid som blir över får gå till hundar, packning och sömn :)



Av Linda - 6 mars 2009 19:09

Igår var det fjärde tillfället på min och Julias allmänlydnadskurs. Julia har inte börjat löpa än...något försenad....Så det blev till att genomlida ännu en skräckfylld gång -även om det gick lite bättre igår. Nu börjar hon ju liksom förstå att alla dom fula schäfrarna inte tänker äta upp henne...


Vi tränade gå fint/inte dra i koppel. Problemet var bara att även denna gång vägrade lilla Lulia att dra en endaste liten gång, så vi travade bara fram och tillbaka, fram och tillbaka.... Sen tränade vi lite inkallning och jag använde boll och annan hund som störning. Det gick bra, även om lite långsamt -är ju ingen direkt fart på henne för tillfället.


I det stora hela var jag mycket nöjd, det är bra för Julia att tvingas inse att världen inte är så farlig som hon tror. Det var tom lite svansviftande igår :)

Ovido - Quiz & Flashcards