Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Gå fint

Av Linda - 6 mars 2009 19:09

Igår var det fjärde tillfället på min och Julias allmänlydnadskurs. Julia har inte börjat löpa än...något försenad....Så det blev till att genomlida ännu en skräckfylld gång -även om det gick lite bättre igår. Nu börjar hon ju liksom förstå att alla dom fula schäfrarna inte tänker äta upp henne...


Vi tränade gå fint/inte dra i koppel. Problemet var bara att även denna gång vägrade lilla Lulia att dra en endaste liten gång, så vi travade bara fram och tillbaka, fram och tillbaka.... Sen tränade vi lite inkallning och jag använde boll och annan hund som störning. Det gick bra, även om lite långsamt -är ju ingen direkt fart på henne för tillfället.


I det stora hela var jag mycket nöjd, det är bra för Julia att tvingas inse att världen inte är så farlig som hon tror. Det var tom lite svansviftande igår :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards