Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Instruktörsmöte

Av Linda - 30 mars 2009 22:00

Idag hade Umeå Brukshundklubb instruktörsmöte. Ungefär 20 glada instruktörer hade avsatt tid för mötet och efterföljande föreläsning med Curt Blixt. Som vanligt gav Curts föreläsning rum för både eftertanke och förvirring. Det är konstigt att ju mer jag lär mig desto mindre kan jag.... Vi diskuterade bl.a Cesar Millan, aggressivitet, rädsla och stress -de sk. "problemhundar" som kan dyka upp på kurs och vad vi gör för att hjälpa dem. Hur tränar vi våra hundar? Positiv och negativ förstärkning, positiv och negativ bestraffning -hur långt kan man komma med enbart positiv förstärkning? Och var drar vi gränsen? Som instruktör kanske jag bör veta det, men det är verkligen inte helt lätt -alla hundar är ju så olika!


Det är alltid kul att träffa klubbens andra instruktörer utanför tävlings- och träningsplan. Anna var också där och vi hann ta en promenad med hundarna innan mötet började. Det var så länge sen vi träffats så vi hade massor att prata om -därför bestämde vi att träffas på onsdag igen. Och efter Curt Blixts föreläsning har vi ännu mer att prata om ;)

 
 
Jennie

Jennie

30 mars 2009 22:58

Åh! Curt Blixt ska ju vara jätte bra! Nu drar våra kurser igång för fullt! Dags för agility imorrn! Vi längtar:D Sen gör jag debut som instruktör på onsdag:S Håll tummarna för mej!!! Är nervös som tusan kan jag säga!

http://jennieungsgard.blogg.se

 
Mari

Mari

31 mars 2009 21:41

Oj oj vad intressant allt låter! Måste börja fundera på en instruktörs utbildning jag med ;)

http://missbree.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards