Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Ut och spring!!

Av Linda - 14 juni 2011 19:13

Tänk att det är sommar!! Försöker påminna mig hela tiden, så jag inte glömmer bort. Det är faktiskt sommar. Nu!


Tänkte tanken att jogga. Riktigt ärligt så var det Susanne som tänkte den tanken -åt mig. Jag rör på mig så lite så den deppighet som finns blir större och större. Jag behöver ut och röra på mig mer. Jag är van att gå flera timmar varje dag, nu blir det så lite helt plötsligt.


Så jag beklagade mig. Jag vill ut och springa, jag öööönskar jag kunde få sticka ut och springa. "Varför inte", frågar Susanne. "Ja, men hallå....Ixa är borta!!!" Då kläcker min sambo den briljanta idén att jag ska springa själv, alldeles bara jag. Utan hund.


......


Varför inte? Julia vill inte, även om hon ville så är hon halt för tillfället. Ska jag vänta på att Sota är redo får jag vänta ihjäl mig -nästan iaf. Hon är för liten än. Ja -varför inte? Tänk att tanken inte ens slagit mig...


Så igår tänkte jag köra premiären -Linda utan hund ute på vägarna.


Men det gick inte. Det tog emot. Precis som med allt som görs för första gången utan Ixa så tar det tid. Tanken är väckt, nu behöver jag bara få stå i startgroparna ett tag och känna på den där tanken. Men snart!


 
 
Ingen bild

lillasyster

17 juni 2011 22:22

Snart ska du si du springer me lätta steg. Ja ha sprungi myki senaste månaderna, efter allt som ha hänt, så ha ja riktit kona längt efter att far ut å spring...då kan man verkligen tänk..bearbet. Ibland ha ja kona få en roli bild på näthinnan å da ha ja bara skratta ett högt skratt-rakt ut i luften...som då Ixa sprang rakt ut på bryggan i Sisshamn, av ren instinkt sko hon i vattne, å du ropa "IXA, NEJ!!!", å hon hann int stanna stackaren, klumpedumsen försökt bromsa, men i plurre för on för he, som farbror Melker!:):) skrattar varje gåmg ja tänker på de...å ibland tänker man lessna tankar då man springer å då kan man bara låt tårarna fall, men e känns ALLTI bättre efter springturen..motion e en bra medicin, å gratis e den å!
PUSS!

Linda

19 juni 2011 12:13

Det är så kul att höra dina minnen av Ixa :) Oftast sånt jag själv glömt, små stunder som fastnat i ditt minne och som jag nu får ta del av som om det vore första gången.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards