Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Att jogga med Julia...

Av Linda - 19 juni 2011 09:58

Nu har jag laddat och laddat för att ge mig ut "på vägarna" igen. Utan Ixa. Lusten att komma ut och springa har vuxit sig allt starkare och igår vann den över allt förnuft. Jag var ännu inte helt redo att springa själv -så jag tog med lilla terroristen.... Ett misstag -det förstod jag redan innan. Julia kan och vill ju inte. Det är väl ungefär det tråkigaste hon vet.


Men jag frågade med pigg, glad och spännande röst om hon ville med, hon la huvudet på sned, lyssnade och sen flög hon upp. Att det hade mer med mitt tonfall att göra, än det faktum att jogging stod på schemat -det fattar väl jag med.


Ergosele och koppel på, nerför trappan gick relativt fort -ännu peppad av det glada tonfallet. Sen tog det stopp. Julia travade på i sin snabbaste takt -vilket inte ens kan räddas upp genom att kallas lätt powerwalk. Om jag joggade så sakta att jag nästan stod still -då kunde jag jogga. Men jag kunde lika gärna gå -Julias takt var densamma.


Ett tag släppte jag henne så fick hon trava där -allt längre bakom mig. Till slut var hon bara en liten prick, då stannade jag, väntade in och kopplade upp igen. Suck!


Lite mysigt var det -trots allt. Då jag insåg det lönlösa i det hela så valde jag en annan väg -genom skogskyrkogården. Lugnt, tyst och vackert. Och sen hem igen.


Julia sov resten av kvällen  


Idag öser regnet ner. Vilket betyder att få ut Julia på en till joggingtur är lika med noll. Inte för att chansen var särskilt stor ändå -efter gårdagens pärs....


Så idag smäller det. Linda -helt utan hund- ute på joggingtur. Det måste vara många, många år sen sist. Skrämmande tanke! Må Sota växa upp snart! Och må hon få lite mera spring i bena än "storasyster" Julia!!

 
 
Erica

Erica

19 juni 2011 11:18

Error hälsar att han laddar för fullt för joggingtur längs grusvägarna i Stöcksjö kanske inte lika fint som skogskyrkogården men han tänker inte powerwalka sig igenom den!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Linda

19 juni 2011 12:12

Ser fram emot att komma ut på grusvägarna med Error. Och han springer säkert så fort att jag inte ens lär hinna märka av omgivningen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards