Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Tankar en regnig söndag

Av Linda - 19 juni 2011 14:07

Jag saknar Ixa. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne och önskar hon var här.


Men jag är glad ända in i själen att jag får lära känna Sota. Jag kan inte tänka mig att det fanns ett liv innan Sota. Precis som jag inte kunde tänka mig att det skulle finnas ett liv efter Ixa. Det är konstigt, hur man som hundägare måste tvinga sig själv att gå igenom förlust efter förlust -det går inte att skydda sig. Inte om man vill fortsätta älska dessa underbara varelser. Och fortsätta få den villkorslösa kärleken.


Jag är glad över de tusentals skratt Sota hunnit ge mig på de 4 veckor jag känt henne. Jag är tacksam för glädjen och kärleken hon fört in i våra liv.


Ett nytt liv är så spännande. Att se en valp betrakta världen får nog den mest hårda människa att mjukna och se skönhet. Och att lära en valp, att visa vägen och träna tillsammans -det är underbart. Sota klickades in vid 10-11 veckor och jag har fortsatt klicka henne. Nu ser jag allt mer hur hon tar egna initiativ, hur hon provar sig fram, hur "ljuset tänds" däruppe när hon kommer på nåt som lönar sig. Allt fortare går det att lära in nya saker, hon utvecklas i en rasande takt.


Och när tankarna på Ixa får sorgen att välla in och ögonen att tåras, då sätter jag mig ner på golvet, håller mina två hårbollar tätt intill och berättar om Ixa, Sotas storasyster. Ixa som fick mig att våga språnget, som följde mig troget genom mitt livs hårdaste stormar och tog mig säkert iland, innan hon lämnade mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards