Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Andra rundan

Av Linda - 27 juni 2011 20:03

Dag 2.


Samma runda.


Inte fullt lika mycket blodsmak i munnen -och fötterna aningens lättare. Fast bara aningens, för någon riktig joggare har jag aldrig varit. Helt klart en amatör, som visserligen finner nöje i det. Om inte annat är det viktigt för den psykiska hälsan att röra på sig -man blir helt enkelt knäpp annars. Eller jag blir det iaf.


Älskar skogskyrkogården. Springer allt vad jag orkar upp för trappen till "Almhöjden", där jag lägger mig på bänken under de mäktiga vackra träden. Ligger där en stund, lyssnar på mina egna ansträngda andetag. Stör mig inte ens på den barbröstade killen i keps som sitter utanför muren och solar. Jag känner mig ensam i min bubbla för en stund.


Trots att marken inne på skogskyrkogården bjuder på det mest behagliga underlag att jogga på, kan jag inte låta bli att ta det lugnt. Går mest i lagom lugn takt och tittar mig omkring. Där är så vackert och rofyllt. Ser en sten tillhörande en man som dog det år jag föddes. Vilket betyder att han firar (?) 30 år som avliden samma år som jag firar 30 år i livet. Vet inte varför det fyller mina tankar hela vägen tillbaka hem -även efter att jag börjat jogga igen och egentligen behöver större delen av min hjärnkapacitet till att styra de allt tyngre fötterna framåt. Vem stoppade bly i joggingskorna??


Tar mig hela vägen hem och upp för alla trappor. Känner mig stolt, levande och glad. Och trött -helt sjukt trött. Men på ett bra sätt!


Det blir bra detta. Inte bara för min psykiska hälsas skull, utan även för den fysiska. Fattar inte att jag rört så lite på mig sen Ixa försvann. Trots att det jag alltid finner tröst i är just att vara ute och gå. Och att äta, förstås. Vilket jag har gjort -tröstätit i massor....


Men det gör ju att åtminstone en är positiv för att Ixa gick bort -vågen. Hela 3½ kilo positiv faktiskt!

Inget beach 2011 med andra ord   


Nu ut på den efterlängtade och högt uppskattade balkongen för att njuta av kvällens sista solstrålar. Det är sommar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards