Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Linda - 6 januari 2009 19:46

Oj, vilken dag det har varit. Försöka skapa lite ordning och reda i kaos -det är inte lätt. M har fortfarande lite smågrejer kvar här, men det mesta är borta. Kvar är det som mest ser ut att vara rester efter en tornado.... Jag har städat och flyttat runt lite grejer där M:s saker lämnat hål efter sig. Det känns så luftigt och härligt här nu, lätt att städa är det också, förutom en del lådor som står kvar lite varstans och är i vägen för dammsugarn.


Fick veta att grannen fått sin bebis, är bjuden dit imorgon för att titta på underverket. Bebisar är ju alltid så söta och härliga att umgås med -bara man får lämna tillbaka dom när det blir kinkigt :)


Hundarna är ruskigt slut på idag. Julia ska nog börja löpa snart. Då blir hon alltid extra allt -extra trött, extra skällig, extra rädd och extra närhetstörstande. Hon har inte haft det lätt dessa dagar, då ingen haft tid att ge henne närhet, hon har inte kunnat sova för hon har varit så rädd att vi ska dra ifrån henne, och överallt står konstiga lådor som man måste smyga förbi fort -så det som är därinne inte hoppar fram och äter upp en.... Nu när matte äntligen sitter still kan hon koppla av och ta igen sig.


Ganska så gulligt va??


Ixa tog ut sig rejält i skogen, sen har hon ju varit upptagen med att lägga näsan i blöt hela dagen. Jag försår inte hur hon kan vara så oootroligt nyfiken jämt, en låda är ju fortfarande en låda den 20:e gången man stoppar näsan i den! Bror Error är ju lika nyfiken, så det kanske ligger i släkten?


Nu ska jag ta och rengöra hundöron, Ixa verkar ha lite problem nu igen. Sen ska jag krypa ner i soffan med världens goaste tjejer och bara mysa resten av kvällen.



















































Av Linda - 6 januari 2009 14:19

Kom isäng sent igår så det var tungt att kliva upp imorse. Blev ju knappast lättare av att veta vad som väntade, bära, packa, städa.... Åkte med M första vändan då det var en del stora saker kvar. Sen lämnade vi igen släpet och åkte hem (till mig...) för att fortsätta packandet. När M åkte iväg med nästa lass stannade jag för att ta hand om röran -var börjar man??




Ixa var hjälpsam och var med nosen i ALLT jag gjorde. Även Musse ville hjälpa till när skåp skulle torkas ur. Musse kommer att flytta med M på fredag. Han är en riktig ute-katt och ska nu prova på livet i lägenhet. Vi söker ett nytt hem till honom på landet, har inte hjärta att avliva för att vi rört till vårt liv... Han är 8 år och världens goaste kille, brukar följa med på hundpromenaden och om man går fort så han blir efter så jamar han tills man stannar och väntar på honom :) Jag kommer verkligen att sakna honom, har nog aldrig träffat på en katt med så stor personlighet.



Trots att halva mitt bohag redan är i lådor, fast jag inte har nån lägenhet än, och jag måste leta varje gång jag behöver nåt -så mår jag riktigt bra idag. Jag har miljoner saker att göra, samtal att ringa och annat tråkigt. Men jag känner mig så härligt fri. All sorg är som bortblåst idag (jag vet -den kommer nog på fler besök), jag känner mig stark och glad och full av energi. Som sagt, det svänger fort i min värld för tillfället. Man får passa på att njuta när man ligger på topp ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards