Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Linda - 12 januari 2009 21:57

Hade tänkt träna uppe på parkeringen där det är skottat och upplyst, men det hade inte Ixa tänkt. Vet inte vad det är med den platsen, ingen av hundarna fungerar där. Det är bara snus i backen och ögon på allt utom matte. Gick in på gården istället och tränade inkallning och ställande, då gick det mycket bättre. Fotgåendet däremot är det lite si och så med, undrar om jag ska ta en liten paus från det så poletten får tid att ramla ner??  

Har döpt ställandet, inga svårigheter där -Ixa fattade det på en gång. Så nu går vi vidare med det momentet... Kan röra mig en bit ifrån henne och hon står kvar.

Tränade också platsliggning och snabba lägganden. Riktigt kul nu när hon faktiskt hänger med och FÖRSTÅR vad jag vill :)


Min hund är helt fantastisk :D

Av Linda - 12 januari 2009 17:30

Mycket att fixa innan flatklubbens (umeåregionen) årsmöte som är nu på torsdag. Som utbildningsansvarig måste jag hitta duktiga instruktörer som har tid att hålla kurs i vår -ett inte helt lätt jobb.... Själv har jag lovat klubben att hålla en allmänlydnadskurs, så det är klart, men nog vore det roligt att ha nåt mer att erbjuda sina medlemmar! På onsdag är det kurs med eva-karin igen. Jag har hunnit träna rätt mycket, det känns som om det går framåt :) Men det är klart -lite mer träning måste jag trycka in nånstans i kalendern.... Sen har vi tid på banken och tid med ny mäklare i veckan, plus att jag har personalmöte och lite annat smått och gott. VARFÖR måste allt hända samma vecka?? 


Annars är jag på mycket gott humör för tillfället. Känner mig positiv och glad och ser ljust på framtiden. Men nog är det tur att jag har hundarna, för jag som gillar att prata skulle ju dö om ingen fanns som kunde lyssna. Och det finns väl ingen bättre att prata med än en hund -ingen som avbryter och man har alltid rätt :D 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards