Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Linda - 9 januari 2009 22:09

Så var dans-säsongen igång. Kan inte påstå att jag är nåt direkt "fan" av programmet, ser det när andan faller på och jag har tid. Faktiskt ser jag inte speciellt mycket på TV alls, förutom på jobbet. Men kvällens program var riktigt kul -kanske för att jag är övertrött???


Hann med att träna båda hundarna lite också. Försökte träna Ixa utomhus, men jag vet inte riktigt vad det var med henne idag. Hon nosade i backen, tittade och lyssnade på allt utom mig -vilket inte kan vara mycket, vi bor ju för katten i skogen!! Tålamodet ligger ju inte på topp -trött som jag är- så jag bytte hund...snopet Ixa... Julia var mycket mer på och vi körde lite lägganden, apport och fotgående. Gick riktigt bra, kanske dags att börja kolla efter fler tävlingar?? Sen fick Ixa ett försök till -nu inomhus- och det gick bättre. Började döpa ställandet och tränade lite apport.


Nu MÅSTE jag hoppa i säng, innan jag kommer in i andra (eller hundrade) andningen :) God natt!

Av Linda - 9 januari 2009 19:11

Oj, oj vad jag var trött inatt på jobbet! Hann bara sova 3 timmar igår -med kalas och allt... Kände mig ändå rätt pigg när jag kom till jobbet, hade med mig en tjock, spännande bok som jag "jobbat" på sen jul. Så jag satte mig att läsa, och läsa, och läsa. Klockan 4 tog boken slut -tror ni det är nåt bra på TV den tiden på dygnet?? Som tur var hade jag lite pappersarbete jag kunde sysselsätta mig med tills dagpersonalen kom.


Hem och sova -3 timmar igen. Vakar av så jag måste vända dygnet. Nu har jag alltså på två dygn sovit totalt 6 timmar -jag är lite tjött :) Tog en sväng in till stan för att lämna igen böcker på bibblan, kolla rean och handla lite mat. Jojo, KOLLA rean skrev jag, men det blev nog lite mer än kolla är jag rädd. Hittade en ny väska som jag köpte, ett bra köp då min gamla väska numera är genomskinlig på sina ställen. Sen blev det lite smink också, visserligen bara sånt jag var i "behov" av, men det kostar ju... Väl hemma igen efter 2½ timme, hundarna hade varit vänliga nog att "göra" en överraskning till mig. Dom hade gått igenom pappersåtervinningen -och flisat den i min säng. Oj vad jag skrattade -INTE! När jag fått mina blöta pussar tog dom varsitt ben, som låg på samma ställe som jag lämnat dom innan jag for till stan. Då var det så dags att tugga ben!


Kvällen blir lugn, stannar hemma och ser Let's dance, myser med tjejerna i soffan och dricker några kannor te. Imorgon blir det bio och fika på stan.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards