Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Linda - 24 januari 2009 17:31

Jag är ju inte helt hundra på om jag kommer fortsätta tävla lydnad med lilla Julia. Hon har ju gett upp och tränar på rätt bra, men det är ju inget hon "brinner" för. I vår ska Erica hjälpa oss med agilityn, något som är lite mer hennes grej. Men för att ha nåt att göra till dess så kör vi lite lydnad ändå. Vissa moment tycker hon faktiskt om, tex. apporten.



Idag körde vi igenom hela programmet -minus platsliggning, tandvisning och hoppet. Fotgåendet behöver ju bättras på om vi ska tävla mer, men läggandet under gång har hon äntligen tagit till sig. Det som vi nollade på tävling...


Julia undrar om apporten verkligen va så stor sist.....


Jag har ju funderat på detta med freestyle ett tag, då Julia är en trix-hund utan dess like. Om vi hittar nån kurs så hoppar vi väl på, annars får det bli agility för hela slanten. Och kanske lite lydnad....


Så har vi fått en lägenhet idag. I Obbola.... Etta på botten med uteplats, billig i hyra och inflytt i april. Jag antar att jag får åka och kika på den iaf, man kan ju alltid tacka nej -än brinner det inte i knutarna =)































Av Linda - 24 januari 2009 17:25

Jag kom ju på i torsdags att Ixa har lärt sig läggande under gång, bara sådär...undrar hur det gick till?? Idag utökade jag svårigheten rätt rejält, från att stanna när hon lägger sig och belöna själva läggandet, till att fortsätta gå utan uppehåll, stanna, vänta -gå tillbaka och belöna där. Jag kan gå ca två meter ifrån henne i dagsläget. Och så säger dom att flattar inte är smarta =) Då har dom inte träffat MIN hund...


Apporten hade ju avstannat lite, det var svårt att utöka tiden. Så nu leker vi med den istället och det har gett resultat på en gång.


Efter flera dagar av noll inspiration är jag nu på banan igen, och det lär ju behövas om vi ska ut på tävlingsplan i vår...

Av Linda - 24 januari 2009 16:43

Nu börjar vårens schema falla på plats. Har fått Lena att planera dagar för sin lydnadskurs och nu är den på väg till hemsidan. Svårare att få dagarna för jaktträning bokade, då det är flera instruktörer inblandade, men det tar sig även där. Själv måste jag sätta mig och planera min egen kurs nån dag, börjar väl i mars-april tänkte jag.


Jobbade inatt, så dagen har varit ganska lugn. Ut med hundarna på promenad, jobbat med kurserna, tränat lite apport med Ixa. Hade tänkt träna med Erica, men jag var så otroligt slut efter en jobbig natt så jag var tvungen att sova. Hade tänkt sova länge, länge, men jag vaknade redan klockan tre. Pigg känner jag mig iaf nu, och det är ju huvudsaken. Får starta igång min träning till veckan, då jag är mer ledig.


Nu ska jag träna lite hund, kurs nästa vecka så då gäller det....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards