Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Linda - 10 januari 2009 17:33

 


Julia och Ixa brukar ibland få sova hos Emma. Det är roligt, för då får man följa med till stallet på morgonen -och leka med hästarna :) Emma har tagit kort på tjejerna, och dom var så fina så jag är ju bara tvungen att lägga ut dom på bloggen!




Jag skulle tro att bilderna på Julia är från hennes första lydnadstävling, kortet på Ixa är kanske från stallet??

Tack Emma, för fina bilder!




















Av Linda - 10 januari 2009 15:53

Kanske är det den stora förändringen som ger mig sån städmani, kanske är det ett sätt att slippa känna. Men städat blir det hur som helst, överallt och om igen. Under tiden lyssnar jag på musik, Nightwish, Björn Afzelius, Cher -allt åker in i CD-spelaren.


M var förbi på förmiddagen för att hämta lite mer saker. Även hon känner av förändringen (ja -hon- jag skrev inte fel...). Det är en stor förändring att gå från en till två, men att gå från två till en -det är nog mycket svårare. Ensamhet kräver styrka. Har man levt länge tätt inpå en annan människa och funnit tryggheten där, kan det vara svårt att hitta den styrkan igen. Man formas efter varandra så mycket att man i en separation kan ha svårt att veta vad som var vi och vad som är jag. Tycker jag om färgen grön, eller var det från början en kompromiss?? Helt plötsligt måste man hitta sig själv igen. En skrämmande tanke, att inte riktigt veta vem man är och vad man tycker om.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards