Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Städmani

Av Linda - 10 januari 2009 15:53

Kanske är det den stora förändringen som ger mig sån städmani, kanske är det ett sätt att slippa känna. Men städat blir det hur som helst, överallt och om igen. Under tiden lyssnar jag på musik, Nightwish, Björn Afzelius, Cher -allt åker in i CD-spelaren.


M var förbi på förmiddagen för att hämta lite mer saker. Även hon känner av förändringen (ja -hon- jag skrev inte fel...). Det är en stor förändring att gå från en till två, men att gå från två till en -det är nog mycket svårare. Ensamhet kräver styrka. Har man levt länge tätt inpå en annan människa och funnit tryggheten där, kan det vara svårt att hitta den styrkan igen. Man formas efter varandra så mycket att man i en separation kan ha svårt att veta vad som var vi och vad som är jag. Tycker jag om färgen grön, eller var det från början en kompromiss?? Helt plötsligt måste man hitta sig själv igen. En skrämmande tanke, att inte riktigt veta vem man är och vad man tycker om.



 
 
Emma

Emma

10 januari 2009 16:37

Hej Linda, Ixa och Julia. Nu har jag läst igenom varenda dag du skrivit om, mysigt med alla bilder :) Jag har ju endel bilder på dem som jag kan skicka till dig.

Kraaam Emma

http://www.stalloscarsson.com

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

10 januari 2009 16:54

jag jobbar som persolig assisten! jag sover på natten...bättre än hemma;)
5 timmar på natten är det sämre betalt..de blir till ca 2 h..så 21 h per dygn får man betalt hos oss:):)världens bästa jobb, om man får en brukare man trivs o har kul tillsammans med..och min e en jämnårig tjej/kvinna:)
förstår att det är jobbit att bli en när man är van att vara 2!! jag kan inte enns tänka mig ..hur det skulle vara om p "försvann".
ta hand om dig och hoppas att allt känns lättare snart!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

11 januari 2009 15:12

Ha du kan få komma hit sen. Känner ingen som helst motivation till att städa... Röjt undan julen och väntar på att Isak ska vakna så ska jag röja det sista då (dammsuga, dammtorka och skura...) TRÅKIGT!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards