Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 21 februari 2011 20:56

28 428 steg


Mer förkyld än någonsin -usch vad det är synd om mig!!!


Hade iaf en strålande rolig kväll, med vardagslydnadskurs fylld av roliga hundar och förare!!


Men jag kunde knappt prata, så sjuk är min stackars hals.... Det är så synd om mig...


Men jag är rätt glad ändå :) Speciellt glad blev jag när jag kom hem till världens bästa sambo, som har spenderat kvällen med att baka sin suveränt goda sockerkaka och diska världens diskberg! Detta efter att ha jobbat hela långa dagen -faktiskt fler timmar än mig om man räknar efter.... Jag har det rätt gott jag!!!


Nu äta goda sockerkakan ;)


(Så synd är det inte om mig -ändå...)

Av Linda - 20 februari 2011 12:04

  


Mår riktigt, riktigt dåligt idag. Sådär så det är synd om mig. Börjar fundera på om det var dumt att sluta röka -på mina två rökfria månader har jag varit sjuk 3 gånger. Innan det?? Typ aldrig sjuk... Så påstår dom att det är onyttigt att röka... Men, men -förkylning är väl bättre än cancer och sånt tråkigt som rökning orsakar, så jag får väl härda ut. Ska försöka mig på den svåra konsten att göra ingenting idag -för jag har varken tid eller lust att vara sjuk nästa vecka. Det är ju min öppningsvecka, vilket betyder att jag har massor av tid att gå till gymmet. Jag har också tid att ta lååånga promenader hem från jobbet, medan det ännu är ljust ute. Och jag har kurs på måndag kväll, kan inte missa det (det är ju trots allt jag som är instruktören...) Så min plan är att bli frisk till imorgon. För att uppnå detta tänker jag försöka göra så lite som möjligt idag. Det kommer förmodligen att krypa i benen på mig -men det får jag ta. Min kära sambo är överlycklig och har fyllt den externa hårddisken med filmer, som ska avnjutas i soffan. Det är ju tur att hon kan se livet från den ljusa sidan när jag håller på att dö kvävningsdöden i mitt eget snor... ;)


En av anledningarna till att jag inte lyckades lura förkylningen som varit på väg in i min kropp -det kan ju va min "lilla" promenad igår. Jag var inte riktigt klädd för en 3-timmars tur i "klippiga bergen" i massa minusgrader... Men det finns en liten stig som jag varit nyfiken på länge. Jag går förbi den varje dag, med mina dagishundar och mina egna.


  


Det har liksom aldrig funnits tillfälle att se vart den tar vägen. Så igår tyckte jag det var dags. Den ledde till högdalstoppen, och där gillar vi ju att gå. Så vi vandrade där en timme eller så, upp och ner och njöt av solen och utsikten.


  

Underbar utsikt från högdalstoppen. Snacka om att vara "king of the world" ;)

 

  

Lite blåsigt däruppe på toppen :D


Allt väl så långt -det var sen det gick åt pipsvängen. När vi skulle hem igen. För jag tänkte att det kunde va kul att gå nån ny spännande väg. Sen fick jag ringa tålmodig sambo och be henne kolla upp oss på eniro. Då var vi tydligen i Fagersjö -vilket är en bra bit hemifrån.


Men vi tog oss hem så småningom. Då hade jag riktigt bråttom till årsfesten på klubben. Inte blev det bättre av att vi hittat en mobil i skogen, och var tvugna att vänta på att en väldigt lättad mobilägare skulle hämta den....


Det händer ju lite titt som tätt att jag går vilse -så min sambo är rätt van att få slå upp nån avsides gata på eniro. Eller så skickar jag ett mms på nåt hus eller så, och undrar om hon vet var jag är. Eller på ett träd, sten eller buske -det funkar också ;) Hem kommer man alltid!



  Att vara ute -det gillar vi norrlänningar väldigt mycket :)

 

Nu ska jag lägga mig i soffan, med mina trötta tjejer. Och titta på film. Hela dagen. Känner redan hur det börjar krypa i kroppen....men det kan ju va febern också förstås...


  


Av Linda - 19 februari 2011 23:24

19 492 steg


Ikväll har jag varit på årsfest på klubben -brukshundklubben alltså. Det var en mycket trevlig tillställning, med supergod mat och trevligt sällskap.


Kom hem i tid för slutet av Gaygalan, som detta året sändes på Tv4. Glittrande, rörande, roligt och strålande, underbart uppiggande -som vanligt. Och mycket, mycket bättre när det är lite mera påkostat!!!


Imorgon berättar jag kanske lite mer om dagens mycket trevliga hundpromenad.... Min nyfikenhet fick frispel vilket resulterade i en utflykt till högdalstoppen, där vi gick upp och ner bland kullarna, och slutade med ett samtal till min kära sambo -som fick kolla upp på eniro vart vi var nånstans... En promenad som beräknats ta 1½ timme tog det dubbla...tur man har en förstående sambo!! Men som sagt -mer om det imorgon.


Nu ska tanten krypa isäng ;)

Av Linda - 18 februari 2011 22:20

30 097 steg


Känner mig som en ny människa efter kvällens träning!


Och det kan behövas, för idag har jag varit en aningens tankspridd. (Kan bero på stress???) Gick hemifrån utan mobilen!! Det har aldrig hänt förut. Fick smått panik när jag upptäckte att den inte var med -vad gör man utan mobil?? Hur ringer man från den fasta telefonen?? ;) Närå, så illa är det inte, men lite jobbigt blir det, för jag kan inte ens min egen sambos nummer utantill. Allt finns i mobilen, och då sparar jag den platsen i hjärnan till andra saker. Sånt som inte får plats i mobilen.


Står och trimmar hund på jobbet när jag hör dörren öppnas. Tittar upp och förväntar mig att få se Miranda på väg in med en grupp -men nej, det är min egen fina, bästa, underbara sambo som röd om kinderna och andfådd kommer med min mobil. Hon har gått, fort som attsingen har hon gått, för att hinna leverera min mobil innan hon ska till jobbet. Är hon inte bäst???

Av Linda - 18 februari 2011 15:36

Tur att jag var tidigt på jobbet idag....Visst älskar man att kliva in på sitt jobb och det första man får höra är att nån är sjuk?? Inte blir man gladare av att den som är sjuk är vikarien för alla andra som är sjuka...vilket gör att inga vikarier finns kvar....vilket betyder stress för oss som lyckats hålla oss friska.... Och jag är ju alltid frisk -eller iaf minst sjuk...


Hur som helst -som tur var så var jag tidig. Det behövdes, förutom de vanliga sysslorna hade vi ju nämligen trimhund idag. Så det var bara att kavla upp ärmarna och köra. På nåt konstigt sätt, ibland flyter allt liksom bara på helt sjukt lätt, så lyckades vi hinna allt. Till och med fredagsbesöket till rastgården hann vi med ;)


Igår fick jag biljetten till Cesar Millan!! Tiden kan inte gå fort nog, så mycket längtar jag till den 12 maj!! Säga vad man vill om Cesar Millan -en del gör han bra, annat mindre bra- men nog är det en person man vill träffa live! Och höra direkt från honom, utan kameror som filmar och sen klipper till en version som ser bra ut.

I april ska jag på en föreläsning med Kerstin Malm -hundens sociala struktur och zonförsvar. Det är också nåt att se fram emot :)


Om 1½ timme är det helg igen. Veckorna går då verkligen fort!! Och innan man hinner blinka är helgen slut och nästa vecka har börjat.... Har en hel del planerat för helgen, och ju mer kul man gör desto fortare går det ju.... Börjar helgen med en lång promenad hem, så hundarna får rusa av sig lite. Sen lämnar jag dom ett par timmar och sticker till Farsta och tränar. Ska bli grymt skönt, känns som att jag inte gjort nåt nyttigt denna vecka...har knappt gått nåt alls....och bara tränat en gång...


Nepp, dags att städa dagis!




Av Linda - 17 februari 2011 19:24

27 172 steg


Känner mig nöjd med min dag. Min trimhund blev såå fin :) Och ägaren också nöjd, förstås, det är ju ändå det som är viktigast ;)


Börjat "räkna" steg igen, tänkte att jag skriver in det i bloggen varje dag. Så har jag lite koll. För kul -men också för att jag faktiskt går lite mer när jag har stegräknaren på mig. Och motion kan man ju aldrig få för mycket av ;)


Är inte helt säker på hur officiellt det är, så lite hemlig får jag vara än....men jag kan ändå säga så mycket som att jag har fått en önskan uppfylld -jag ska gå på bröllop detta året   Kan ju inte säga vem än, eftersom jag inte vet om jag får -men det är inte jag... ;) Såå länge sen jag varit på bröllop, ser sjukt mycket fram emot det. Finns ju inget mer romantiskt och vackert!!


Nu ska jag umgås med en lite smågrinig -men väldigt söt- sambo. Hormoner -det är farliga saker- både på hund och människa ;)

Av Linda - 16 februari 2011 20:21

Förstår inte hur denna vecka blev så stressig?? Igår var det tidig start med träning kl. 5:00, sen iväg till stan på lunchen, vilket gjorde hela förmiddagen stressig då jag skulle hinna äta och rasta egna hundar också...Sen tillbaka till jobbet för fler promenader och stängning följt av kurstart. Igår startade nämligen vårens första kurs, en vardagslydnad med 8 deltagare. Jättekul första träff, jag ser fram emot nästa :) Hemma var jag inte förens klockan närmade sig 21 -så trött att jag ramlade isäng.


Och idag? Upp och skjutsa Susanne, tillbaka ner i sängen för ett par timmars mys med hundarna, sen iväg till jobbet. Promenader följt av p-möte, följt av vaccination av Ixa i Farsta. Ixa jätteduktig, trots att hon nog är rätt nervös hos veterinären nu för tiden....förståeligt... Sprutorna märkte hon dock inte av, i hennes värld gick vi in i ett rum, en snäll tjej klämde lite på henne och sen fick hon godis. Och ut igen :) Plättlätt!!


Imorgon har jag trimhund och på fredag också -vilket betyder lite tidigare start och lite mer stress, för jag vill ju hinna promenera också. Åtminstone med en grupp. Men det är kul med trimmet också. Imorgon är det en australisk terrier som jag trimmat en gång förut. En kund som såg vår Julia och frågade vem som trimmat henne, sen bokade han tid hos mig :) På fredag är den en dagishund som jag trimmat några gånger förut, en Jack russel.


På fredag kväll har jag klämt in denna veckas andra gymbesök, men efter det -då tar jag helg!! Och denna helg kommer bestå av vila, vila, hundpromenader, gos i soffan, hundträning -och årsfest på brukshundklubben ;)

Av Linda - 15 februari 2011 21:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards