Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Det märktes när du gick

Av Linda - 11 maj 2011 07:20

Många,många människor tänker på oss. Från Kalix i norr till Frankrike i söder, från finska Vasa och åländska Åland. Människor rörs av att du gick så tidigt och så fort och så hemskt. Hundägare kramar sina fyrbenta själsfränder en gång extra, precis så som jag gjorde med dig när någons bortgång berörde oss.


Det skänker sån tröst, alla dessa varma tankar. Ingen missade att du gick härifrån, vilket betyder att ingen missade att du fanns. Du gjorde intryck -din godhet gjorde intryck. Jag säger att den kärlek och enorma glädje du mötte alla med -den får jag aldrig tillbaka. Och människor håller med om att du var så speciell. Inte en gång har du mött en ny individ med något annat en total lycka. En okänd person är bara en vän du ännu inte lärt känna.


Alla livets varelser mötte du på samma sätt. Med nyfikenhet, kärlek och glädje. Varje dag var för dig speciell -ett löfte om nya äventyr. Med dig kunde en liten pessimist som jag se livets alla färger. Och din glädje smittade till mig, du fick mig att skratta så många gånger. Du fick mig att stanna upp och låta mig känna den stora lyckan som låg så varm i min mage när jag tittade på dig och Julia, jagandes varandra i skogen. Alla dom sidor som var så starka hos dig, så positiva och så starka -brevid dig gjorde dom mig till en bättre människa. Jag är så förlorad utan dig!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards