Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Linda - 21 maj 2011 15:23

 

Sota tittar på TV. Om det är nåt spännande i rutan, till exempel en kissekatt. För Sota älskar kisse, precis som Ixa. Inte så konstigt kanske, med tanke på att dom båda hade en kisse som nanny  


När Sota är hungrig då skriker hon. Högt. Även om klockan bara är 6 på morgonen och det är lördag.


 


Sota gillar att tugga i vårt hår. Och får hon tag, då sliter hon och drar allt vad hon kan. Där har Susanne en klar fördel, som har bra mycket kortare hår än jag...


Sota har svårt att förstå vad Julia vill när hon hoppar runt henne och gör lekinviter, samtidigt som hon morrar. Det ser ju roligt ut -men det låter så läskigt...


Sota verkar vara i stort sett rumsren. Bara en olycka på över ett dygn. Jag är mycket imponerad!! Dessutom talade hon om att hon var nödig, både i natt och i förmiddags.

Dutti tjej  


Sota tycker om människor och barn och det mesta som rör sig och ser vänligt ut. Vilket typ allt och alla ju gör. Och får hon syn på någon hon tycker om så följer hon efter denna någon. Och hon är snabb också.


Sota får hicka ibland.

Och jag tycker det är så himlars gulligt med hickande valpar   


         


Sota sover väldigt mycket. Först sov hon alldeles för mycket, men nu är det nog alldeles lagom ändå. De vakna stunderna må vara korta, men dom kör slut på mig -jag är ju trots allt 30 snart! Och vaknar man 5 på morgonen....då blir det en lång dag!


  En liten Sota på 10 veckor....


  ...och storasyster Ixa, i samma ålder, några år tidigare. Nog ser man släktskapet   


 




Av Linda - 21 maj 2011 07:03

Tänk att man kan utsätta sig så igen!! Utan att tänka har jag kastat mig in i kärleken till ännu en hund. Allt med lilla Sota fascinerar mig. Det var inte länge sen jag hade valp sist, ändå hade jag glömt så mycket.


Spenderade hela kvällen på golvet i vardagsrummet. Tittade på henne när hon sov, sträckte på sig, drömde. Lekte med henne när hon var vaken. Hon undersöker alla leksaker, drar dom fram och tillbaka, snubblar när hon försöker springa med en alltför stor leksak i munnen.


Julia pendlar mellan att ligga i sovrummet, på soffan och bevaka oss -och att gå runt och nosa på allt Sota vidrört. När Sota sover går hon fram och undersöker henne grundligt. Hon är ännu skeptisk, men jag berömmer, myser och leker med henne så att hon ska känna att hon finns och är viktig.


Natten har varit bra. Julia valde sängen (svikare...) medan en annan fick sova på det hårda golvet (eller på en väldigt tunn madrass -vilket är typ samma sak...) Sota har sovit bra. Hon vaknade 01:50, då var det bara att dra på sig morgontofflorna och ta sig 3 trappor ner och ut på gräset. Sen upp igen och sova - trodde jag iaf. Sota, hon var pigg hon. Så det blev lite bära runt på leksaker, klättra över nya människan och bita i nya människans hår.


När hon väl somnade om sov hon till strax efter fem. Sen låg vi och myste en stund. Hon gillar också när man drar i hennes öron -och dom är långa och mjuka att dra i. Snart var hon dock väldigt hungrig, pep och skrek nåt förfärligt och försökte lura in mig i köket. 8:00 är tiden för hennes frukost, enligt matschemat. Men jag hoppas Lena förlåter att jag var tvungen att ge en aning tidigare, den lilla puppisen höll på att dö plågsam svältdöd!!


Åh, vad jag ser fram emot att lära mig allt om lilla Sota! Vilken underbart trygg liten svansviftande svartnos!

Ovido - Quiz & Flashcards