Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Om Sota

Av Linda - 21 maj 2011 15:23

 

Sota tittar på TV. Om det är nåt spännande i rutan, till exempel en kissekatt. För Sota älskar kisse, precis som Ixa. Inte så konstigt kanske, med tanke på att dom båda hade en kisse som nanny  


När Sota är hungrig då skriker hon. Högt. Även om klockan bara är 6 på morgonen och det är lördag.


 


Sota gillar att tugga i vårt hår. Och får hon tag, då sliter hon och drar allt vad hon kan. Där har Susanne en klar fördel, som har bra mycket kortare hår än jag...


Sota har svårt att förstå vad Julia vill när hon hoppar runt henne och gör lekinviter, samtidigt som hon morrar. Det ser ju roligt ut -men det låter så läskigt...


Sota verkar vara i stort sett rumsren. Bara en olycka på över ett dygn. Jag är mycket imponerad!! Dessutom talade hon om att hon var nödig, både i natt och i förmiddags.

Dutti tjej  


Sota tycker om människor och barn och det mesta som rör sig och ser vänligt ut. Vilket typ allt och alla ju gör. Och får hon syn på någon hon tycker om så följer hon efter denna någon. Och hon är snabb också.


Sota får hicka ibland.

Och jag tycker det är så himlars gulligt med hickande valpar   


         


Sota sover väldigt mycket. Först sov hon alldeles för mycket, men nu är det nog alldeles lagom ändå. De vakna stunderna må vara korta, men dom kör slut på mig -jag är ju trots allt 30 snart! Och vaknar man 5 på morgonen....då blir det en lång dag!


  En liten Sota på 10 veckor....


  ...och storasyster Ixa, i samma ålder, några år tidigare. Nog ser man släktskapet   


 




 
 
Ingen bild

Lena H

21 maj 2011 18:34

Men HUR bär ni er åt för att Sota vaknar så tidigt, aldrig före 7 här hemma och inte förrän jag gick ner för trappan. De har också sovit till 9.10 vid ett par tillfällen!
Klem fra Norge!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards