Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Första natten hemma

Av Linda - 21 maj 2011 07:03

Tänk att man kan utsätta sig så igen!! Utan att tänka har jag kastat mig in i kärleken till ännu en hund. Allt med lilla Sota fascinerar mig. Det var inte länge sen jag hade valp sist, ändå hade jag glömt så mycket.


Spenderade hela kvällen på golvet i vardagsrummet. Tittade på henne när hon sov, sträckte på sig, drömde. Lekte med henne när hon var vaken. Hon undersöker alla leksaker, drar dom fram och tillbaka, snubblar när hon försöker springa med en alltför stor leksak i munnen.


Julia pendlar mellan att ligga i sovrummet, på soffan och bevaka oss -och att gå runt och nosa på allt Sota vidrört. När Sota sover går hon fram och undersöker henne grundligt. Hon är ännu skeptisk, men jag berömmer, myser och leker med henne så att hon ska känna att hon finns och är viktig.


Natten har varit bra. Julia valde sängen (svikare...) medan en annan fick sova på det hårda golvet (eller på en väldigt tunn madrass -vilket är typ samma sak...) Sota har sovit bra. Hon vaknade 01:50, då var det bara att dra på sig morgontofflorna och ta sig 3 trappor ner och ut på gräset. Sen upp igen och sova - trodde jag iaf. Sota, hon var pigg hon. Så det blev lite bära runt på leksaker, klättra över nya människan och bita i nya människans hår.


När hon väl somnade om sov hon till strax efter fem. Sen låg vi och myste en stund. Hon gillar också när man drar i hennes öron -och dom är långa och mjuka att dra i. Snart var hon dock väldigt hungrig, pep och skrek nåt förfärligt och försökte lura in mig i köket. 8:00 är tiden för hennes frukost, enligt matschemat. Men jag hoppas Lena förlåter att jag var tvungen att ge en aning tidigare, den lilla puppisen höll på att dö plågsam svältdöd!!


Åh, vad jag ser fram emot att lära mig allt om lilla Sota! Vilken underbart trygg liten svansviftande svartnos!

 
 
Ingen bild

flatteligan

21 maj 2011 09:54

jag är så jäkla glad att en av ripas vapplar hamnade hos dig - igen! :-)

 
Erica

Erica

21 maj 2011 23:08

Behöver jag säga att Error åt upp till 5 måltider när han var valp per dag... Han åt först frukost hemma, sen hos Lena (han hade minsann inte fått någon frukost!) Lunch hos Lena och mellanmål sen hemma ngn timme senare när Andreas hämtade och sen förstås inte att förglömma MIDDAG!!! Alla fullstora portioner när tanken var att han skulle äta frukost-lunch-middag... Hon verkar brås på mor sin med aptiten! SÖTA!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards