Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Sov Gott Min Vän!

Av Linda - 22 maj 2011 18:36

Börjar så smått ifrågasätta mitt val av yrke. Eller mitt val av följeslagare i mitt liv. Så många dödsfall sedan jag börjat på dagis. Så många goda vänner jag lämnat ut för sista gången, utan att veta att det var just den sista gången. Bara sagt "vi ses imorgon" -utan att veta att det inte blir så.


Dagishundar. Personalhundar. Egen hund. Älskade hundar.


Nu har Nellie följt skaran av hundar som gått vidare. Lilla, älskade Nellie. Med personlighet värdig en prinsessa. Eller snarare en drottning. Nellie som med hög och krävande stämma talade om för oss när vi jobbade för långsamt. Nellie som log när hon såg mig -speciellt om det var länge sedan. Nellie som följt med oss hem så många gånger, nästan blivit en självklar del av oss.


Smärtan efter Ixa är ännu så stor och nu måste jag sörja ännu en vän. En liten tröst finner jag i att nu har min Ixa ett välkänt ansikte däruppe, en vän att ty sig till. Ta väl hand om varandra!


 

Massor av varma styrkekramar till Nellies matte. Det är en mardröm. Jag vet.

 
 
Pernilla

Pernilla

22 maj 2011 19:20

Kanske är det för att vi ska lättare bli vän med döden, för att döden kommer oavsett, en god vän till mig sa en gång, när vi förlorat en mycket kär hund på dagiset: - Var tacksam mot Kasper, för att han får dig att gråta...
Ibland är det svårt att släppa ut känslor, men när det gäller våra fyrbenta vänner så är det desto lättare, tycker jag. Och de lär oss om livet - och livet är också döden, det är så jag ser det. Nu har de en underbar flock, de får vila, leka och göra som de vill! Inga mattar/hussar som bestämmer och styr...

http://www.bonza.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards