Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Tränar hemma istället

Av Linda - 4 januari 2009 20:39

Pga. kylan och diverse anda saker blev träningen på ön inställd ikväll. Nu när det är kväll och jag har piggnat till så tränade jag hemma istället. Vi höll dock till inomhus, med tanke på mattes händer och Ixas rumpa -kan inte vara kul att sitta på den ISkalla marken brrr...


Vi tränade position vid sidan, Ixa vill gärna hoppa och sätta sig snett bakom mig, något hon börjat med rätt nyligt. Så vi började om från början, och eftersom hon kunnat detta en gång så kom det tillbax rätt snabbt.


Vi tränade lite apport, hon har lärt sig att ta den och nu tränar vi att hålla den en stund. Det går sådär, sakta framåt iaf -vilket är rätt riktning.


Jag jobbar för att få fram ett snabbt läggande, då hon gärna vill sätta sig först och sedan i långsam takt maka sig tillrätta :) vi gav dock upp denna övning då golvet är så halt och hon blev så uppspelt och halkade hit och dit.


Om jag hinner imorgon ska jag jobba på fotgåendet. Hon vill gärna svänga ut rumpan lite för att se mig bättre. Uthålligheten har hon dock, hon går så fint (om det inte vore för den utsvängda rumpan förståss) och väntar på klicket. Om det inte är fullt lika kallt som idag tränar vi lite läggande också imorgon.

 
 
lina

lina

4 januari 2009 22:42

japp, hittade hit via ericas hemsida. :)
det är jättefint här och jättekul att kunna läsa vad ni har för er och hur det går med all träning. :)

jag behöver också träna snabba lägganden med idun, freja har otroligt snabba lägganden. jag försöker bara klura ut hur jag lärde henne det och vad det är som triggat igång henne att dunsa armbågarna i backen så som hon gör. hon kan gärna få lära idun detta medan jag är nere i östhammar mina sista veckor innan flytten. ;)

http://i-fokus.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 15:46

ja huvva vad det e kallt!!men nu börjar det låångsamt bli lite varmare här iallafall.
vi började ge Juni godis "utifrån" när hon svängde ut sådär..numer får hon nästan alltidgodiset utifrån..på cola har vi gjort så från början;)
ha det bra.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

flatteligan

5 januari 2009 20:16

hittade hit via ericas blogg - kul! :-) vi har också tränat massa inomhus, Krux ville inte ens ligga plats idag på kalla marken, och han är ju inte så kinkig i vanliga fall. :-/ har både fått tillbaka min katt, min dator och inte minst min BIIIIL så äntligen börjar det vara lite fason på mitt liv igen känns det som! visst vet du att det bara är att ringa om du behöver hjälp med flytt - bära grejer eller vad som.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards