Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Flyttlådor och solnedgång

Av Linda - 5 januari 2009 21:36

Jaha, så var man äntligen klar med den här dagen.... Promenad på förmiddagen, personalmöte på jobbet och sen flytta hela kvällen. M:s nya lägenhet var fin, men en trappa upp och ingen hiss...Inget man kommer att reflektera över i fortsättningen -men det gör man definitivt när man bär upp soffan, sängen och lådorna med böcker...

Julia fick följa med sista svängen, när vi packat upp några leksaker och satt fram biabädden. Hon blev eld och lågor, sprang mellan de två rummen, in på toaletten, upp i soffan och sängen. Så jag antar att hon tyckte lägenheten var helt okej. M kommer ju att ha hundarna hos sig ibland, så det är viktigt för mig att veta att dom trivs där.


 Fick en lägenhet idag, men jag kommer att tacka nej till den. Fel läge, helt fel läge. Vill hamna i utkanten av stan där det är nära till skogen. Det kommer att kännas nog svårt att bo så tätt inpå andra människor, jag måste få ha en liten bit natur nära dörren -annars kvävs jag. Jag hoppas verkligen att jag hittar nåt snart så jag slipper stressen av att inte veta hur framtiden ser ut. Det spelar ingen roll om jag inte får flytta in genast, bara jag VET. Huset är ju inte sålt än, så tak över huvudet har jag. Jag ska försöka hinna njuta av den sista tiden jag bor här. Det är en obeskrivligt vacker plats och jag älskar verkligen tystnaden. Idag när solen gick ner sprakade himlen i regnbågens alla färger och i mörkret lyser varje stjärna klart, ostörd av stadens ljus. Här får tankarna fritt utrymme och ingen ser tårarna som faller i skogen. Ingen förutom hundarna då, men inför dom behöver jag ju aldrig förställa mig. Dom bryr sig aldrig om varför tårar rinner och ibland är det så skönt att inte behöva sätta ord på det man känner. För det är inte så lätt att förklara att det man vill och önskar faktiskt kan göra ont. Eller att mitt i glädjen finns en sån oerhörd sorg.




 
 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 22:44

så sorgsligt!! kan du inte hyra ut ett rum i huset o bo kvar då..? eller går det ej? hoppas den rätta lägenheten dyker upp snart iallafall.kram:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

5 januari 2009 22:47

såg nu att du vart inne hos mig..så sant, så sant...finns alltid nån där och talar om;) så är det med barnen med;) det kommer man aldrig ifrån tror jag..det enda man kan göra e väl att själv inte lyssna på det örat;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Hjalmar

Hjalmar

5 januari 2009 22:49

fin bild på hunden!

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

5 januari 2009 23:25

Det ordnar sig alltid. Har du sökt lägenheterna på Berghem? Var två som var rätt kurs på runt 4000 kr. Via bostaden sen hade de ute en på Vittervägen på Tomtebo via Lerstenen har för mig att deras lägenheter ligger precis bredvid sjön jättefint till för hundarna. Vars låg lägenheten du tackade nej till?

http://flatcoated.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erica

5 januari 2009 23:31

Vet inte om du han se min kommentar ang bilderna men använd det lilla trädet för att lägga in bilderna medan du skriver och skit i bildrutan nedanför själva skrivrutan.

 
Ingen bild

Erica

5 januari 2009 23:44

Får du till det? Jag brukar göra några extra rader innan jag flyttar tillbaka markören med musen så jag lätt kan markera under bilden när jag är klar och fortsätta skriva då mina bilder är som halvstora.

 
Ingen bild

Lena

6 januari 2009 00:52

Vilken skrivartalang du är Linda, nu när du börjat blogga uppenbarar sig dolda talanger hos dej, underbar text som beskriver så väl hur du har det nu. Jag förstår att det är en hel del "ups and downs" som följer dej under tiden nu, men du vet "efter regn kommer solsken...". Lite klyschigt kanske, men vi "17-åringar" som varit med ett tag vet att det stämmer. Jag har tillbringat hela dagen på Arlanda för att skicka Tackla till Australien. Hon kommer att klara den långa resan finfint, värre är det med saknaden hos mej...Men nu är hon i London för övernattning, imorgon bär det av till Singapore och sedan Sydney. Tryggare valp kan man nog inte finna, men det är tomt här hemma. Ses på kursen om inte förr... ska träna Fanta imorgon, linförigheten går bättre och bättre och det evinnerliga nosandet har minskat betydligt. Tänk er - uppfödartanten med klicker - vem kunde tro att det skulle ske??? Inte hon själv i alla fall.

Kramar!

 
Ingen bild

lillasyster

6 januari 2009 11:02

Oj Linda, ja önskar ja sku kunna va där me dig varje dag nu när ditt liv e som de e!! känns ändå tryggt att du har dina två ljusbärare där...jag vet ju åxå nu hu skönt det känns att vakna av att en "häst" slickar en i ansiktet, kliver en på inte så sköna ställen å sen bara lägger sig ner igen å gosar tills man vaknat till ordentligt!:) låter som att ni har lika underbart väder som oss iaf!! förstår att ixa å julia blir tokiga att va ute, man blir ju själv som ett litet barn då man får syn på ett öppet fält, täckt me snö...vill bara springa tills man faller, hoppa i diken fulla me snö så att man fastnar med benen...nu orkar ja ju typ springa två meter, sen blir ja så anfådd att ja int kan prata..å de e knappast rekommenderat att i mitt tillstånd "bråtas" i snön...dessutom e ja ju int känd för att va den smidigaste i historien! nåja, hoppas att de fortfarande e fint när ja kommer dit..ska bli så skönt att slippa stan för en stund..ja förstår att du int vill tillbaka till metropolen...folk säger att de finns mera att göra i stan än på landet!!?? de e väl sant..om man har PENGAR!! nää, ja hoppas vi åxå hittar ut till bushen snart...här blir man ju tokig!!! nu ska vi äta frukost, nån e hungrig verkar det som!:) puss å kram, älskar dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards