Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Välkommen människo-valp!

Av Linda - 7 januari 2009 15:06

Ringde grannen och hörde om Scarlett ville följa med på promenad. Familjen har utökats med människo-valp, en alldeles nykläckt liten bebis. Då kan det vara skönt att få landa lite innan man måste ut i skogen med hunden, tänkte jag.


Scarlett och Ixa var glada att se varandra igen -det var ett tag sen sist eftersom matte haft så mycket att göra. Dom är lika gamla och har vuxit upp tillsammans. Innan Scarletts matte blev "jätte-gravid" var vi ofta ute allihop tillsammans.


 


Det var riktigt kallt ute idag igen, men solen var framme så det var härligt att vara ute. Hundarna hade lite problem med isklumpar under tassarna, och mattes hår blev vitt i kylan :)




Alla tittar hit nu. NU! NUUUU! Äsch, jävl....... :)


Efter promenad en snabb sväng hem till mig för att pilla bort isklumpar på tassar, torka blöta nosar och sen över till grannen för att lämna igen lånad hund. Och kanske få en skymt av bebis :)



Jag fick inte bara se bebis, utan också hålla.... Lite nervöst när huvudet inte "sitter fast" :) Scarlett var stolt "storasyster" och ville vara nära. Mor och far till liten människo-valp var såklart stolta och lyckliga. Inte så konstigt när man lyckats skapa en alldeles ny liten varelse.


Pratade med lillasyster som ringde och meddelade att hon kommer på besök i februari. Något att se fram emot! Hon väntar också bebis, har en stooor mage fast bebis inte ska komma fören i slutet av mars. Tänk att jag ska bli moster :)  

 
 
lina

lina

7 januari 2009 16:51

å vad härligt det ser ut, saknar mina hundar massor redan när jag satt på planet ner igår... får stålsätta mig och hoppas att tiden går fort till jag får träffa dem igen.
kram!

http://i-fokus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards