Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Att städa eller inte städa

Av Linda - 27 januari 2009 08:44

Städa hade jag tänkt göra igår...Det blev en snabb dammsugning, två tvättar och renbäddning av sängen -räknas det? Det är konstigt hur mycket annat roligt man kan komma på att man måste göra när det är dags för städ...Helt plötsligt stod jag vid trimbordet och fixade till Julias "frilla", sen åkte saxen fram och Ixas tassar blev fina...


 Julia före...


..och efter -fint va?


Julia hade nog föredragit om jag städat hela dagen, så tråkigt som det är att stå på trimbordet.


Helt plötsligt var klockan så mycket att jag inte hann städa...då var det dags att åka in till stan för att gå på första träningspasset. Så nu är jag igång. Det blev Stepup denna gång, roligt och lite varmt, mycket lättare än jag väntat mig. Takterna från förr sitter nog i än. Kvällen spenderades sen i lugn och ro, framför datorn och pratandes i telefon. Så nu blir det väl städning idag istället....


Så tackade jag nej till lägenhet i Obbola. Lika bra att vänta på nåt som jag verkligen vill ha -jag hatar att flytta så varför göra det fler gånger än absolut nödvändigt? Jag hittar nog nåt så småningom, till dess har vi tak över huvudet och det räcker.














































































 
 
Lotta

Lotta

27 januari 2009 12:10

HejSvejs!
Hittade hit från Lottas blogg (juniocola),tyckte det var intressant läsning,min flat e ungefär lika gammal som din,han är född i juni 07.Håller också och tragglar med lydnaden och vips så släpper och ibland får man hålla på länge inna poletten ramlar ner.Ha de gott/LottaoZeb

http://123minsida,se/Acrux

 
lotta  med Juni o cola

lotta med Juni o cola

27 januari 2009 12:39

kan tänka mig att det ser lite kul ut när du bär ixa;)haha..men du måste va superstark:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

27 januari 2009 18:48

Åh.... vad man längtar efter dessa småkryp. Fick en liten dos idag... Julia är mitt öga....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 mars 2013 16:00

Vi var där :) Sen dansade jag hela natten!

Av Linda - 26 september 2012 15:48

Får jag, får jag, fååår jaaag?????

Av Linda - 25 september 2012 21:06

Man kan ha massor av kul på en lekplats. När barnen är hemma och sover, då tar jag och hundarna över sandlådor och rutschkanor. Vi hoppar, klättrar och åker kana. Vi springer och gungar och rensar kattbajs ur sanden (hundarna -inte jag!) Och så s...

Av Linda - 21 september 2012 07:32

...att öppna dagis. Och det är mysigt att det är fredag. ...

Av Linda - 19 september 2012 21:40

Började ösregna när jag och Skrotet promenerade från Dagis 1 till Dagis 2. Stora tunga droppar från mörk himmel. När vi kom ut ur skogen kom solen fram, så stark att den bländade oss när den speglade sig i nyfyllda vattenpölar. Det var vackert....

Ovido - Quiz & Flashcards